Personvernerklæring

Hvem vi er

Vi er Fattighuset, en frivillig organisasjon registret i Brønnøysundregisteret med org.nr. 982 286 379. Vår nettstedsadresse er https://fhio.no, vårt sentralbord kan nåes på telefon (+47) 47 89 52 68 og vår epost er post@fhio.no. Vår pressetalsmann er Sverre Rusten.

Hvilke personopplysninger vi samler inn og hvorfor vi samler de inn

Media

Hvis du laster opp bilder til nettstedet, bør du unngå å laste opp bilder som inneholder informasjon om stedet det er tatt (EXIF GPS). Besøkende og brukere på siden kan laste ned og hente ut slik informasjon fra bilder på siden.

Skjemaer

Hvis du sender inn skjemaer samler vi inn innholdet for behandling.

Informasjonskapsler

Hvis du har en konto og logger deg inn på dette nettstedet, vil vi opprette en midlertidig informasjonskapsel for å avgjøre om nettleseren din støtter bruk av dette. Denne informasjonskapselen innholder ingen personopplysninger og forsvinner så snart du lukker nettleseren din.

Når du logger deg inn, blir det opprettet informasjonskapsler som lagrer innloggingsinformasjonen din og valg du har tatt når det gjelder hvordan innhold skal vises. Informasjonskapsler med innloggingsinformasjon utløper etter to dager, mens de med visningsvalg varer i ett år. Hvis du krysser av for &lauot;Husk meg»t;, vil innloggingsinformasjonen din oppbevares i to uker. Hvis du logger deg ut av kontoen din, vil disse informasjonskapslene forsvinne.

Hvis du redigerer eller publiserer en artikkel, vil ytterligere en informasjonskapsel bli lagret i nettleseren din. Denne informasjonskapselen inneholder ingen personopplysninger, men bare ID-en til artikkelen du nettopp redigerte. Den utløper etter én dag.

Eventuelle undertjenester på samme domene vil kunne opprette egne informasjonskapsler, men da kun for å kunne tilby produktivitetstjenester.

Innebygd innhold fra andre nettsteder

Artikler og sider på denne addressen kan inkludere innebygd innhold (f.eks. videoer, bilder, artikler osv.). Innebygd innhold fra andre nettsteder oppfører seg på nøyaktig samme måte som om den besøkende hadde besøkt nettstedet som det innebygde innholdet kommer fra.

Disse nettstedene kan samle inn opplysninger om deg, bruke informasjonskapsler, bygge inn sporingssystemer fra tredjeparter og overvåke hva du gjør via dette innebygde innholdet. Dette omfatter også sporing av handlingene dine via det innebygde innholdet dersom du har en konto og er logget inn på nettstedet.

Analyse

Vi har ingen former for analyse, og hvis dette endrer seg vil denne teksten endres med nye opplysninger. Når man takker ja til analyse på informasjonskapselvalget gjelder dette for eventuelle fremtidige analysesystemer.

Hvem vi deler dine opplysninger med

Vi deler personopplysninger med selskaper som leverer tekniske og administrative tjenester til oss, slik som IT-leverandører. Vi har avtaler med disse for å sikre ditt personvern men du har selv ansvar for å sikre sensitiv informasjon du laster opp, som helseopplysninger, økonomiske opplysninger osv. gjennom kryptering o.l.

Vi kan utlevere opplysninger i enkelttilfeller, eksempelvis til offentlige myndigheter, og kun ved lovpålegg.

Hvor lenge vi oppbevarer opplysninger om deg

For brukere som registrerer seg eller når administrator registrerer profiler på vegne av brukere på dette nettstedet, lagres det også personopplysninger som de oppgir i brukerprofilen sin. Alle brukere kan se, redigere og slette sine egne personopplysninger når som helst (bortsett fra brukernavn). Nettstedets administratorer kan også se og redigere denne informasjonen.

Rettighetene dine når det gjelder opplysninger vi har om deg

Hvis du har en konto på dette nettstedet, kan du be om å få en eksportfil som inneholder personopplysningene vi har om deg. Dette omfatter all data du har gitt oss. Du kan også be om at vi sletter alle personopplysninger vi har om deg. Dette omfatter ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.

Hvor vi sender opplysninger om deg

Besøkendes opplastinger, f.eks. tekst-kommentarer og filer kan bli kontrollert gjennom en automatisk gjenkjennelsestjeneste mot søppelkommentarer eller andre automatiske systemer for å sikre drift.

Tilleggsinformasjon

Hvordan vi beskytter dine personopplysninger

Vi bruker SSL som standard for å kryptere overføring av data fra våre servere til din nettleser.

Det er begrenset tilgang til nettsidens infrastruktur, forbehold administratorer og kun for teknisk vedlikehold. Alle informasjonsdatabaser er beskyttet av industristandard-løsninger.

På lik linje med mange andre hjemmesider med lignende tjenester har vi ikke kryptert innhold på serveren eller end-to-end kryptering og krever at sensitiv informasjon som helseopplysninger, økonomiske opplysninger osv. som lastes opp skal sikres gjennom kryptering.

Våre rutiner for datalekkasjer

Ved mistanke blir dette undersøkt av teknisk personell så fort som mulig og om nødvendig det vil bli iverksatt tiltak, i ytterste tilfelle nedstenging av alle digitale tjenester vi bruker.

Vi informerer deg om reelle hendelser på vår hjemmeside så fort det er sikkerhetsmessig mulig.

Hvis brukere oppdager sikkerhetsbrister og gjør oss oppmerksomme på dem vil vi tilby oppslag på hjemmesiden, anonymt eller med navn, som takker vedkommende for hjelpen.

Hvilke tredjeparter vi mottar opplysninger fra

Vi mottar ingen tredjeparts-opplysninger.

Hvilke automatiske avgjørelser som tas og/eller hva slags profiler som bygges på grunnlag av brukernes opplysninger.

Hjemmesiden inneholder ingen automatikk basert på profil. Eventuelle separerte undertjenester vil kunne bruke automatikk på lik linje som andre produktivitetsapplikasjoner for å strømlinjeforme arbeidsflyten.

Endringer av personvernserklæringen.

Fattighuset kan endre personvernserklæringen. Du er selv ansvarlig for å holde deg oppdatert på denne siden, men større endringer vil bli annonsert på hjemmesiden.

Hva skjer hvis du ikke godtar forholdene fremlagt i personvernerklæringen.

Du står fritt til å ikke bruke tjenestene. Du kan be om at vi sletter all data og annnen informasjon du har lastet opp. Informasjon som administrasjonen har printet ut fra digitale løsninger regnes deretter som vanlige dokumenter og følger organisasjonens rutiner for oppbevaring av papirdokumenter.